Kā sagatavot savu uzņēmumu svētkiem

Tā var tikai likties, ka vasaras sezona ir tikko beigusies un var nedaudz ievilkt elpu. Bet, ja tev pieder mazumtirdzniecības vai e-komercijas uzņēmums, tad zini, ka ir pēdējais laiks, lai sāktu gatavoties lielajiem svētkiem. Jau šobrīd daudzi cilvēki ir sākuši veikt savus svētku iepirkumus un dāvanu meklēšanu, tāpēc ir laiks padomāt par uzņēmuma tēla celšanu.

1. Pārliecinies, vai tava mājas lapa ir atjaunota un sagatavota
Ja tavam biznesam ir izveidota mājaslapa, tad pārliecinies, lai tajā nav novecojusi informācija. Preču skaitam noliktavā jāatbilst tam, ko tu esi norādījis pircējiem. Vari veikt nepieciešamās izmaiņas, lai padarītu dizainu vairāk pievilcīgāku, nomaini vasarīgo pret sniegaino krāsu paleti. Tavai mājaslapai ir jāstrādā perfekti, jo tieši internets ir tā vieta, kur daudzi patērētāji vēlas iegādāties dāvanas. Svarīgākās sadaļas, kas tev jāpārbauda savā mājaslapā:

  • Apmaksas process darbojas vienkārši un saprotami
  • Skaidri norādīti piegādes termiņi un izmaksas
  • Meklēšanas funkcija darbojas
  • Lapā ir sniegta dažāda veida kontaktinformācija (telefona numurs, e-pasts, pasta adrese)
  • Ielādes laiks, ja lapu vienlaicīgi apmeklē vairāki klienti

2. Pārliecinies, ka klientu apkalpošanas darbinieki ir austā līmenī
Skaidri zināms, ka svētku iepirkšanās laiks ir haotisks, drudžains un stresa pilns. Lai pircējiem padarītu šo iepirkšanās piedzīvojamu patīkamāku, pretī jābūt izpalīdzīgiem un zinošiem pārdevējiem konsultantiem. Veic visus nepieciešamos paņēmienus, lai pārbaudītu savu pārdevēju kvalifikāciju strādāt ar cilvēkiem drudžainā svētku laikā. Papildus izveido apmācības kursus par preču atgriešanas procesu, jo tieši svētku laiks ir tas, kad visbiežāk tiek atnestas atpakaļ preces.

3. Plāno veikala skatlogu dekorēšanu un iekštelpu dizainu
Ja tev ir mazumtirdzniecības veikals, sāc plānot, kā piesaistīt pircēju uzmanību uz pārējo konkurentu fona. Ievies savā veikalā īstu svētku sajūtu ar attiecīgiem lampiņu dekorējumiem un citiem svētku rotājumiem. Ja tev pieder interneta veikals, tad padomā par klientiem, kuri vēlas iegādāties dāvanas un izveido speciālas sadaļas, kā, piemēram, dāvanas skolotājam, mammai, bērniem un citas.

4. Ieplāno akcijas
Preču izpārdošana svētku laikā ir lielākais mārketinga triks jebkuram uzņēmējam. Tāpēc plāno īpašas akcijas, kas būs pazeminātas līdz pat 1.janvārim. Tā tu iegūsi sev papildus jaunus klientus. Pēc akciju piedāvājumiem uzņēmumam pievienojas daudzi lojāli klienti, kas turpinās patstāvīgi iegādāties preces. Tāpat svarīgi ir plānot, kādā veidā tu paziņosi par jaunām preču izpārdošanām. Vai tu veidosi svētku bukletus, vai ievietosi reklāmas sociālajos tīklos. Iepriekšējā gadā gandrīz viena ceturtdaļa uzņēmēju savas preces popularizēja ar e-pastu palīdzību, izsūtot saviem klientiem informāciju par labākajiem piedāvājumiem.

5. Nospodrini savu sociālo reputāciju
Daudzi pircēji izmanto sociālos medijus un tiešsaistes atsauksmes par veikaliem, pirms dara pirkumus. Pārskati sociālo tīklu sniegtos komentārus, atsauksmes un reitingus par savu uzņēmumu. Tavai reputācijai ir jābūt labai, lai piesaistītu pircējus. Reaģē ātri uz negatīviem komentāriem vai atsauksmēm, kas var nomelnot tava uzņēmuma reputāciju. Centies palīdzēt klientiem, kuriem iepirkums tavā jomā nav bijis veiksmīgākais.

6. Esi gatavs cilvēku pūlim starp svētkiem
Dienas, kas ir no Ziemassvētkiem līdz Jaunajam gadam var būt tikpat drudžainas kā tās ir tieši pirms svētkiem. Izveido stratēģiju, kā piesaistīt klientus arī laikā, kad visi jau ir iegādājušies sev dāvanas. Izveido dāvanu kartes, kuras var iegādāties tie, kuri nav paspējuši neko sameklēt saviem mīļajiem. Pēc svētkiem ir svarīgi turpināt tikpat veiksmīgi apkalpot klientus, kā tas ir saspringtākajās dienās.